Prancūzija 2013

Ne taip ir daug laiko prabėgo nuo kursų…  tik dveji metai, o aplinkybės susidėliojo taip, kad mes vėl LOT regione. Šį kartą su Arvydu. Jam tai pirma išvyka į Prancūziją.
Pakeliui dėl gana nebūdingų pietiniams kraštams sąlygų buvo apėmusi dvejonė, ar tą įrangą mes pasiėmėme…  Kelionės pradžioje atrodė, kad slidės ar snow board būtų kaip tik tai ko reikia. Už lango siautėjo pūga. Pirmos dienos liūdnos… aukštas vanduo visuose be išimties urvuose  nekaip nuteikė. Resselis uždarytas, St.Saveuor  neįeinamas, Cabouy nepermatomas.

Taigi pirmieji nėrimai į Landenous urvą, į pilną iki kraštų šulinį ir raibuliuojančią versmę… Matomumai nenustebino, 5-6m ne daugiau, filmuoti praktiškai nėra prasmės…
Nuotaiką gadino lietus, naktimis sniegas, aukštas vanduo ir danties skausmas… Bet tai tik pradžia… nuo  trečios kelionės dienos viskas pradeda  normalizuotis.
Oras gerėja ne dienomis, o valandomis, vanduo slūgsta. Niurktelėjus į Font de Truffe nuotaika pasitaiso, nes matomumas ten ne mažiau kaip 40 m.,  buvęs dumblinas dubenėlis vandens, virtęs tekančiu skaidriu upeliu. Siauras įėjimas, siauras urvas tolimesnėje dalyje, bet gražu, skaidru ir nešalta… vanduo net 13 laipsnių.
Naktimis spaudžia šaltukas, kai kur  rajone net iki -9 C. Bet vėsu tik ryte iki pirmojo pakelto baliono…  Bandymas nerti St.Saveour nesėkmingas…  iki siaurumos 24 m gylyje nusileidžiame be jokių problemų, tačiau pro siaurumą tokia srovė, kad nusilankstė visi prožektoriai iškart, praeiti  siaurumą net  įsikirtus rankomis į nutiestą virvę – jokių galimybių! Pasisukiojame po duburį, dar kart priartėjame prie siaurumos kur srovė suka skaldos gabalus kaip vėjas snaiges ir nieko nepešę kylame ..  Pasqual Bernabe su savo dviem mokiniais laukia ant kranto, klausia  kaip…  Sako mes vakar irgi niekaip neįėjome… net su side-mount’u… pučia lauk. Paplepame, pasirodo regione mes vieninteliai narai šiuo metu. Paguodžia, kad  Resselis po poros dienų jau bus tikrai nardomas.

Čia mūsų  problemos kaip ir baigiasi… sekančios dienos – vienas malonumas, kadangi srovės rimsta, nusprendėme  pasitobulint scooterių valdymo techniką paprastesniame Landenous  urvelyje ir ten lakstome po galerijas dar vieną dieną.
Trou Madame urvas nėra mano pats mėgiamiausias, vien dėl sudėtingo įrangos nugabenimo iki vandens, bet šį kart su balionais  Arvydas man  talkina  ir mes ten… 2×12 ir dar po du stage… kaip tik ko reikia urvui turinčiam nedidelį gylį ir gražius koridorius . Mano pirmas steidžo reguliatorius atsisako veikti jau po pirmųjų 130 m. Atsargos leidžia nėrimo pradžioje keisti planą… taip ir darome. Per sekančią valandą ląstais numiname daugiau kaip kilometrą nuo įėjimo, per visus 7 užsemtus sifonus, kuriuose  oro  burbulai likę tik palubyje ir tik epizodiškai… Man taip patinka… Slystame  tolyn, viskas funkcionuoja puikiai, 70  minutę, pasiekę 19 m gylį sukamės… Matosi ne kaži kaip, na  apie 6 -7 m, bet urvas nėra labai platus, tai matomumas pakankamas.

Ir pabaigai Resselis… srovė vis dar yra, tačiau ne tokia stipri, kad negalima būtų įeiti…
Trimix, scooteriai, keletas steidžų ir pirmyn…  viršutiniu keliu iki pagrindinės šachtos, skrydis žemyn iki 46 m, apsižiūrime, matomumas nelabai…  įkišame nosis į apatinę dalį ir prie 550m žymės sukamės, šiandien  gana, reikia susiskaičiuoti kiek mes  truksime parlėkti pasroviui…
Sekančios dienos vėl Resselyje, skaidrėja su kiekviena diena, kadangi sąlygos mums palankios ir deco vyksta drifte atgalios pasroviui, atstumą dar padidiname, nuo įėjimo jau 650m, apačioje sienos išmargintos smulkiomis figūromis, labai gražu, urvas  keičia kryptį bent keletą kartų… Maksimalus pasiektas gylis 53 m.

Visa kelionė su smulkiais techniniais trukdžiais, kurie nuolat kėlė smulkių rūpesčių, tad nuolatos turėjome kuo užsiimti po nardymų.
Susipažnome su Harald Franzen, olandų kilmės naru, kuris šiuo metu kuria savo bazę narams su visų mišinių pildymais, restoranu namie… ir puikiomis gyvenimo sąlygomis…
Reziume 10 puikių nėrimukų !
Special thank’s Jarek Kurr ir Vyčiui už povandeninio transporto organizavimą!
Ačiū M.Farro už puikų Europos šalių gidą, kuriame smulkiai aprašyti praktiškai visi urvai, kuriuose įmanoma nerti… Jų tikslios koordinates buvo tikra pagalba…